Wie wil Netscape 6 hebben?
(NRC Handelsblad, 8 mei 2000)
Wat als er een nieuwe browser uitkomt en niemand wil hem hebben? Deze enigszins cynische vraag stelde het webmagazine Wired News toen de preview van Netscape 6, de nieuwste versie van de browser, werd gepresenteerd op de Spring Internet Conference in Los Angeles.
Privacy en de browsers
(NRC Handelsblad, 7 november 1998)
Gold tot nu toe privacyschending via browsers nog als bug, in de nieuwe browsers is het tot feature verheven. Terwijl de huidige versies van de browsers van Netscape Communications en Microsoft nog vol half opgeloste beveiligingsfouten en privacylekken zitten, brengen beide softwarefabrikanten alweer nieuwe versies uit.
Boodschappenkarretjes voor het Internet
(NRC Handelsblad, 18 april 1998)
Op de Eerste Internationale Browserdag in Amsterdam
presenteerden studenten van de Rietveld
Academie
alternatieve bladerprogramma's voor
Internet.
Gluren naar bezoekers
(NRC Handelsblad, 21 april 1998)
Bijna driekwart van de Internetgebruikers maakt zich zorgen om
zijn privacy tijdens het surfen, zo blijkt uit onderzoeken.
Een vrees die niet ongegrond is, als je ziet welke
informatie browsers doorgeven aan de plaatsen die je
bezoekt.
Pleidooi voor een leesbaar Web
(NRC Handelsblad, 4 november 1997)
Bij veel sites gaat design boven leesbaarheid en
toeters en bellen boven informatie-overdracht.
Om die reden is Cari Burstein, een 22-jarige internetspecialist
die bij Fujitsu in Californië werkt, de Any Browser Campagne
begonnen.
De slag om de browser
(NRC Handelsblad, 14 oktober 1997)
In 1993 kwam de eerste testversie van het
programma Mosaic op de markt waarmee de
allereerste surfers zich over het toen nog
gloednieuwe World Wide Web konden
voortbewegen.