A R T I K E L E N   >> K U N S T

  home   |  artikelen   | weblog   |  boek   |  mailinglist   |  links   |  bio   | contact


Internet
Recht
Providers
E-commerce
Spam
Filteren
Privacy
Aftappen
Echelon
Hacken
Virussen
Beveiliging
Cybercultuur
Agents
Kunst
Recensies
Media
Browsers
Vrouwen
Kinderporno
Misc

Cd roms
Spelletjes
Educatief

 

 

K U N S T:

DEAF98: Virtuele kunst voor cyber jetset en scholieren
(NRC Handelsblad, 19 november 1998)
Wat doen mensen uit Europa en Japan die elkaar niet lijfelijk ontmoeten, maar verbonden door videocamera's en microfoons in een driedimensionale ruimte in cyberspace zweven, om de omgeving te verkennen?

DEAF98: Ongelukken en orakels
(NRC Handelsblad, 18 november 1998)
In Rotterdam is de biennale Dutch Electronic Art Festival (DEAF98) begonnen. Op het internationale festival staat de kunst van het ongeval centraal. Ruim twee weken lang kunnen bezoekers op verschillende locaties nieuwe media-kunst bekijken en navigeren in virtuele werelden.

Via Internet naar de bar
(NRC Handelsblad, 9 september 1997)
Het belangrijkste verschil tussen internetkunst en kunst die in musea hangt, is de omgeving waarin de kunstwerken worden waargenomen. Dit stelde de kunsthistoricus Hans Dieter Huber op het congres Konfigurationen. Zwischen Kunst und Medien dat tijdens de Documenta in Kassel werd gehouden.

Kunst in de computer
(NRC Handelsblad, 19 augustus 1997)
Een groot deel van de website van de kunstmanifestatie Documenta in het Duitse Kassel is aan online kunstprojecten gewijd. Onder vier abstracte icoontjes gaan ongeveer dertig kunstsites schuil, van digitale universa tot filmscripts en van sculpturen tot acties voor meer bandbreedte.

Het leven van een robot is moeilijk
(NRC Handelsblad, 21 augustus 1997)
Mensen en machines gaan steeds meer op elkaar lijken. Het is een misvatting dat de cyborg, een combinatie van computertechniek en levend organisme, een utopie is.

Een handig naslagwerk
(NRC Handelsblad, 30 december 1997)
Science fiction schrijver Bruce Sterling voorspelde dat 'de jaren negentig' aan de komende generatie, die in de jaren tachtig is opgegroeid, zullen toebehoren.

mjk@marie-joseklaver.nl



Marie-José Klaver


Bovenkant pagina